Škola v přítomnosti
STAV ŠKOLY V ŠKOLNÍM ROCE 1975/76



Cílem střední průmyslové školy strojnické je vychovávat pracovníky z oboru strojírenství, aby měli dostatečně široké odborné vědomosti a dovednosti a osvojili si ve svém oboru takové návyky, které by jim umožnily zastávat střední technické funkce v neustále se měnících a vyvíjejících podmínkách socialistické společnosti v období vědeckotechnické revoluce. Nejde jen o odborné vědomosti, dovednosti a návyky, ale také o vědomosti a dovednosti všeobecné, aby byli absolventi školy kulturními, vzdělanými pracovníky s jasnou politickou orientací, nikoliv pouze úzce specializovanými odborníky. Proto jsou do učebního plánu střední průmyslové školy strojnické zařazeny tři kategorie předmětů, a to společenskovědní a jazykové předměty (český jazyk a literatura, ruský jazyk, dějepis, občanská nauka a volitelný anglický jazyk nebo německý jazyk), dále předměty matematicko-přírodovědné (matematika, fyzika, chemie) a předměty odborné. Zvláštní postavení má tělesná výchova a branná výchova.
Společenskovědní a jazykové předměty mají funkci poznávací a zároveň i velmi významnou funkci výchovnou. Občanská nauka se velmi výrazně podílí na ideologické a politické výchově žáků. Využíváme přitom nejen učebnic, ale také stranického tisku a dalších vhodných publikací. Učitelé a žáci naší školy odebírali v škol. roce 1974/75 400 výtisků Tvorby, Tribuny a Týdeníku aktualit.
Společenskovědní a jazykové předměty mají funkci poznávací a zároveň i velmi významnou funkci výchovnou. Občanská nauka se velmi výrazně podílí na ideologické a politické výchově žáků. Využíváme přitom nejen učebnic, ale také stranického tisku a dalších vhodných publikací. Učitelé a žáci naší školy odebírali v škol. roce 1974/75 400 výtisků Tvorby, Tribuny a Týdeníku aktualit.
PROFESORSKÝ SBOR












Na vytváření vědeckého světového názoru se podílí i dějepis, který má za úkol seznamovat žáky s dosavadním vývojem společnosti z marxistického hlediska a vštěpovat jim přesvědčení, že socialismus a komunismus jako společenskoekonomické formace nutně zvítězí. Od tohoto přesvědčení vede další cesta k snaze podílet se na uskutečňování tohoto cíle.
HOSPODÁŘI ŠKOLY








PROVOZNÍ ZAMĚSTNANKYNĚ
ředmět český jazyk a literatura doplňuje, prohlubuje a upevňuje jazykové a stylistické vědomosti, dovednosti a návyky žáků a umožňuje jim správně a jasně se vyjadřovat. Důležitou složkou předmětu je i česká a slovenská literatura, která má značnou výchovnou funkci.
Významné místo má v učebním plánu výuka ruskému jazyku a literatuře. Umožňuje žákům zdokonalit si jazykové znalosti a řečové dovednosti, které získali na ZDŠ, a poznávat ruskou a sovětskou literaturu a reálie SSSR.
Matematicko-přírodovědné předměty jsou na naší škole vlastně předměty průpravnými. Jejich solidní zvládnutí je nutným předpokladem pro porozumění a osvojení si učiva odborných předmětů. V hodinách matematiky si žáci upevňují, rozšiřují a prohlubují vědomosti, dovednosti a návyky získané na ZDŠ. To je nutným předpokladem pro to, aby mohli porozumět učivu odborných předmětů a řešit úkoly svého oboru.