Škola v přítomnosti

STAV ŠKOLY V ŠKOLNÍM ROCE 1975/76

ředitel školy – ing. Vlastimil Vondráček
ing. Vlastimil Vondráček
ing. Ladislav Husák

Cílem střední průmyslové školy strojnické je vychovávat pracovníky z oboru strojírenství, aby měli dostatečně široké odborné vědomosti a dovednosti a osvojili si ve svém oboru takové návyky, které by jim umožnily zastávat střední technické funkce v neustále se měnících a vyvíjejících podmínkách socialistické společnosti v období vědeckotechnické revoluce. Nejde jen o odborné vědomosti, dovednosti a návyky, ale také o vědomosti a dovednosti všeobecné, aby byli absolventi školy kulturními, vzdělanými pracovníky s jasnou politickou orientací, nikoliv pouze úzce specializovanými odborníky. Proto jsou do učebního plánu střední průmyslové školy strojnické zařazeny tři kategorie předmětů, a to společenskovědní a jazykové předměty (český jazyk a literatura, ruský jazyk, dějepis, občanská nauka a volitelný anglický jazyk nebo německý jazyk), dále předměty matematicko-přírodovědné (matematika, fyzika, chemie) a předměty odborné. Zvláštní postavení má tělesná výchova a branná výchova.

Společenskovědní a jazykové předměty mají funkci poznávací a zároveň i velmi významnou funkci výchovnou. Občanská nauka se velmi výrazně podílí na ideologické a politické výchově žáků. Využíváme přitom nejen učebnic, ale také stranického tisku a dalších vhodných publikací. Učitelé a žáci naší školy odebírali v škol. roce 1974/75 400 výtisků Tvorby, Tribuny a Týdeníku aktualit.

Společenskovědní a jazykové předměty mají funkci poznávací a zároveň i velmi významnou funkci výchovnou. Občanská nauka se velmi výrazně podílí na ideologické a politické výchově žáků. Využíváme přitom nejen učebnic, ale také stranického tisku a dalších vhodných publikací. Učitelé a žáci naší školy odebírali v škol. roce 1974/75 400 výtisků Tvorby, Tribuny a Týdeníku aktualit.

PROFESORSKÝ SBOR

ing. Rudolf Markes
ing. Rudolf Markes
ing. Ladislav Husák
ing. Ladislav Husák
ing. Rudolf Markes
ing. Rudolf Markes
ing. Ladislav Husák
ing. Ladislav Husák
ing. Rudolf Markes
ing. Rudolf Markes
ing. Ladislav Husák
ing. Ladislav Husák

Na vytváření vědeckého světového názoru se podílí i dějepis, který má za úkol seznamovat žáky s dosavadním vývojem společnosti z marxistického hlediska a vštěpovat jim přesvědčení, že socialismus a komunismus jako společenskoekonomické formace nutně zvítězí. Od tohoto přesvědčení vede další cesta k snaze podílet se na uskutečňování tohoto cíle.

HOSPODÁŘI ŠKOLY

ing. Rudolf Markes
ing. Rudolf Markes
ing. Ladislav Husák
ing. Ladislav Husák
ing. Rudolf Markes
ing. Rudolf Markes
ing. Ladislav Husák
ing. Ladislav Husák

PROVOZNÍ ZAMĚSTNANKYNĚ

ředmět český jazyk a literatura doplňuje, prohlubuje a upevňuje jazykové a stylistické vědomosti, dovednosti a návyky žáků a umožňuje jim správně a jasně se vyjadřovat. Důležitou složkou předmětu je i česká a slovenská literatura, která má značnou výchovnou funkci.

Významné místo má v učebním plánu výuka ruskému jazyku a literatuře. Umožňuje žákům zdokonalit si jazykové znalosti a řečové dovednosti, které získali na ZDŠ, a poznávat ruskou a sovětskou literaturu a reálie SSSR.

Matematicko-přírodovědné předměty jsou na naší škole vlastně předměty průpravnými. Jejich solidní zvládnutí je nutným předpokladem pro porozumění a osvojení si učiva odborných předmětů. V hodinách matematiky si žáci upevňují, rozšiřují a prohlubují vědomosti, dovednosti a návyky získané na ZDŠ. To je nutným předpokladem pro to, aby mohli porozumět učivu odborných předmětů a řešit úkoly svého oboru.

Přejít nahoru